fredag 6 februari 2009

fredag=innebandy-tv

Har just kommit hem från att ha spelat en timmes innebandy. Jag är heeelt död!
Det är lite tragiskt när man verkligen inte orkar att springa! Och det efter bara en kvart!

Johan Croneman efterlyser en bättre, mer grundlig, analys och genomgång av aktuella händelser i tv och förmodligen även i tidningar. Jag kan bara hålla med!
Jag vet inte hur många gånger jag har himlat med ögonen när jag har sett de två stora kvällstidningars löpsedlar. Det kan hända rätt så viktiga händelser utanför Sverige och även inom Sverige men det enda som tycks vara viktigt nog att hamna på löpet är orden "Idol" och "skandal". Det faktum att dessa två ord har varit mer på löpet än något annat mer allvarligare är både ett gott och ett dåligt tecken. Gott eftersom vi tycks leva i en del av världens som är så tryggt att verkliga hemskheter och skandaler inte tycks hända så ofta. Ett dåligt tecken eftersom det verkar som om de båda tidningarna har förstått att det svenska folkets intresse ligger i det som förknippas med orden "Idol" och "skandal". Seriöst, det finns sjuuukligt mycket mer intressantare och framförallt viktigare saker att rapportera om.
Sen ska vi inte prata om frukost-tv! Jag vet inte hur många gånger vissa programledare (ibland lekledare) har fått igång en intressant debatt (märk ordet! Debatt, inte pajkastning!) vilket har fått mig och förmodligen många fler att sätta ner morgonteet för att följa debatten, för att genast byta till "trevligare" samtalsämnen såsom "har Ohly någonsin tåtat i trädgården" följt av ett "hö-hö-hö" och sen är det slut. Det känns som om programledarna räds en seriös debatt och blir skraja så fort det blir allvarligt!
Det finns dock ett undantag: Alexander Norén! Den grabben räds ingen seriöst debatt, utan tvärtom kastar han tillbaks den slingrande debatören i ringhörnan och jabbar på!

Nåväl.

Dags för pizza nu!
Måste ju ta igen det jag förlorade av innebandyn!

ha det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar